Milyen egy tényleg jó hírlevél?
A lebilincselő, informatív hírlevelek számos tartalommarketing cél elérését segíthetik. (Igen, még most is, több évtizeddel az e-mail fénykora után.)
Saját tapasztalatból is mindenki sejtheti, hogy ez a mai napig működő és népszerű módszer, hiszen mind találkozunk akarva-akaratlanul hírlevelekkel az e-mail fiókunkban. Némelyiket meg sem nyitjuk, viszont akadnak olyanok is, amelyek tényleg hasznosak és érdekesek számunkra. Koncentráljunk most első sorban ezekre –amelyeket rendszeresen megnyitunk és el is olvasunk. A legjobbak megbízhatóan érdekes, inspiráló vagy hasznos tartalmakat kínálnak, amelyek megjutalmazzák a megnyitást.
Ez az a lehetőség, amelyet egy nagyszerű hírlevél képvisel – az olvasókkal való folyamatos kapcsolat, amely arra készteti a közönséget, hogy kíváncsi legyen a mondandódra. Ahhoz, hogy kihasználd ezt a lehetőséget, valamilyen módon érdemessé kell válni arra a figyelemre, amelyet az olvasó rád fordít.
A hatékony hírlevél 5 eleme
Ha azt szeretnéd, hogy feliratkozóid már alig várják hírleveled megnyitását és olvasását, optimalizáld ezt az öt elemet:
1. Olvashatóság
A közönség általában csak átfutja a hírleveleket izgalmas ötletek és releváns információk után kutatva, ahelyett, hogy az elejétől a végéig elolvasná.
Az olvasás megkönnyítése érdekében használjon rövid
mondatokat és bekezdéseket, amelyekkel gyorsan eljut az üzenet. Használjon rövid,
fülbemászó címeket és szakaszcímkéket, hogy felhívd figyelmüket.
2. Mesemondó érték
Noha egyeseknél működik a rövidség, egyre több példát látunk olyan hírlevelekre, amelyek túlmutatnak a címszavakon és a kijelentéseken. A műveletek nagy részét a hírlevél közepén tartalmazzák, kattintás nélkül.
Ezek a hosszú formátumú hírlevelek akkor működnek a
legjobban, ha az olvasókat a főcímeken túlra is elvezetik, hogy elmerüljenek az
eseményekben. A tartalom tárolása gazdagabb élményt biztosít és élvezhetővé
teszi az olvasást.
3. Olvasói fókusz
A sikeres hírlevelek a közönség által kívánt információkat és válaszokat szállítják, nem pedig márkaüzeneteket. Tedd emberközelibbé a személyes kapcsolat érzésének megteremtéséhez és fogalmazz társalgási hangnemben.
Ha továbbra is azokra az olvasókra összpontosítasz, akik
időt fektetnek a márkádba, kérd meg őket, hogy adjanak visszajelzést, és
válaszoljanak közvetlenül az e-mailjeidre. Ez azt sugallja, hogy szívesen hallgatod
meg a mondanivalójukat, ami fokozhatja vágyukat arra, hogy Ők is meghallgassák
a márka mondanivalóját.
4. Egyértelmű cselekvésre ösztönzés "Call to action"
Bár a hírlevél tartalmának vonzónak kell lennie, üzleti célt is kell szolgálnia. Ahhoz, hogy ez megtörténjen, közvetlennek kell lennie márkád értékes kínálatával kapcsolatban.
Tartalmazzon cselekvésre ösztönző felhívásokat, amelyek
elvezetik az olvasókat a következő lépésekhez, amelyeket valójában szeretnél
tőlük – például hogy vegyék fel a kapcsolatot az értékesítési csapattal,
regisztráljon, csatlakozzon a közösségi média közösségéhez, hogy folytassa a
beszélgetést, vagy továbbítsa egy barátja számára…stb.
Ügyelj arra, hogy CTA-kat készíts, amelyeknek szövege legyen
rövid és lényegre törő. Azt akarjuk, hogy az olvasók megértsék, mit kapnak,
amikor rákattintnak az ajánlatra, és hogy ez miért lesz az előnyös számukra.
5. Vonzó, felhasználóbarát kialakítás
Ne frusztráld az olvasókat azzal, hogy nagyszerű tartalmat nyújtasz csúnya, zsúfolt vagy nehezen navigálható tartalommal.
Kövesd az e-mail-tervezési trendeket, hogy a hírleved
aktuális és hívogató legyen, de ne feledkezzünk meg a jó felhasználói élmény
alapjairól sem.
Például használj vonzó, könnyen olvasható betűtípusokat és
színeket. Adj hozzá képeket és alcímeket a sűrű szövegrészek felosztásához.
Rendszerezd a szöveged úgy, hogy könnyen olvasható legyen.
További tippek az olvasók élményeinek zökkenőmentessé (sőt álomszerűvé) tételéhez
Ennek az öt alapvető elemnek a megvalósításával hírlevelednek erős alapja lesz. Azonban nem ezek az egyetlen műveleti elemek, amelyeket figyelembe kell venni. Itt van még néhány, amire érdemes figyelni:
Tartsd szem előtt a márkád az olvasók fejében: A hírlevelek
következetes kézbesítésével értéket teremthetsz – amit az olvasók alig várnak.
És ha a tartalom megfelelően releváns, vonzó és értékes, akkor akár időt is
szánhatnak arra, hogy foglalkozzanak az egyes problémákkal, amikor azok
megérkeznek.
Legyen mobilbarát: Az emberek az e-mailes hírleveleket telefonjukon és asztali számítógépükön olvassák, viszont alap esetben a legtöbben inkább a telefonjukon teszik ezt. Mindig ellenőrizd, hogyan néz ki hírleveled telefonról olvasva, és győződj meg arról, hogy optimalizálva van a különböző képernyőkön és eszközökön való megtekintéshez.
Legyen átlátható: Világosan vázold fel, mit kapnak olvasóid, amikor feliratkoznak – különösen, ha több hírlevél ajánlattal és feliratkozási lehetőség is létezik.
Rugalmas feliratkozási feltételek felajánlása: Lehetőséget adhatsz az előfizetőknek arra, hogy maguk válasszák ki a kapott tartalmat – például napi hírlevelet vagy heti változatot. A tartalmat témák vagy földrajzi régiók szerint is szegmentálhatod. Személyesebbé teszi a hírlevelet – és segít több adatot gyűjteni feliratkozóid érdeklődéséről.
Írj be egy nevet a küldő sorba: Az olvasók szívesebben fektetnek bizalmat egy "személybe" az arctalan vállalati entitások helyett. Egy ismerős név beírása a "feladó" sorba személyesebbé és barátságosabbá teheti az üzeneteket.
Szabd személyre: az e-mailek egyéni címzettekhez való testreszabása azt sugallja, hogy törődik az igényeikkel és érdeklődési körükkel. Segít abban is, hogy a tartalom inkább személyes beszélgetésnek, mint sablonos hírlevélnek tűnjön.